Cash of Command

Avbrutet spel

Om din spelrunda avbryts sparas all spelinformation och lagda insatser tills du öppnar spelet igen. Du kan fortsätta ditt oavslutade spel vid avbrottspunkten. Olösta lagda insatser som kvarstår oreglerade i ofärdiga spel kommer att förverkas efter 90 dagar. Funktionsfel annullerar alla insatser, utbetalningar och spel.

Spelregler

Cash of Command är en videoslot som spelas på ett rutnät om 9x9.

Symboler faller ner på rutnätet för att skapa vinster. 5 eller fler intilliggande symboler som sitter ihop i ett kluster ger en vinst. Enbart högsta vinsten i ett kluster betalas ut. Vinstsymboler tas bort. Nya symboler faller ned för att fylla tomrummen. Flera kluster av samma symbol som inte sitter ihop betalas ut som separata kluster.

På alla icke-vinstgivande spinn finns en chans att baronens kanonfunktion aktiveras och Wilds läggs till på rutnätet. Wilds ersätter alla betalande symboler.

Vinnande symboler samlas in när de ingår i en vinnande kombination. Nå specifika tröskelvärden för vinstsymboler för att aktivera sjökrigshjältefunktioner. Ordningen i vilken sjökrigshjältefunktionerna aktiveras slumpas fram i början av varje spinn. Tröskelvärdena förblir oförändrade mellan varje spinn: 15, 40, 70.

Varje sjökrigshjältefunktion aktiveras i den ordning i vilken den erhålls, och först när spelrundan inte har några fler vinnande kombinationer på rutnätet. Varje sjökrigshjältefunktion lägger till ett skepp eller en ubåt på rutnätet. Denna skepps- eller ubåtssymbol ger ingen vinst och ersätter inga andra symboler; detta läggs till på rutnätet innan deras respektive funktion spelas ut.

Det finns tre sjökrigshjältefunktioner: Befälhavare Wilder, kapten Verto och amiral Magna; var och en med sin egen unika funktion. Befälhavare Wilder lägger till Wilds på rutnätet. Kapten Verto omvandlar två uppsättningar med symboler till samma symbol. Amiral Magna lägger till fyra 2x2-megasymboler på rutnätet.

Om 110 eller fler symboler samlas in under en enskild spelrunda, tilldelas baron Fusco-funktionen. Den här funktionen tar bort ett eller flera sjökrigshjälteskepp/ubåt, och lämnar ett skepp/ubåt kvar på rutnätet.

Det kvarvarande skeppet/ubåten spelar ut en superversion av respektive sjökrigshjältefunktion. Om befälhavare Wilder stannar, lägger skeppet till fler Wilds på rutnätet. Om kapten Verto stannar, omvandlar skeppet tre symboler till samma symbol. Om amiral Magna stannar, lägger skeppet till upp till fyra 4x4-megasymboler på rutnätet.

Sjökrigshjältefunktionerna och baron Fusco kan aktiveras en gång per spelrunda.

Du väljer din insats med de fem insatsknapparna i den nedre delen av spelet. Tryck på plus- och minusknapparna för att ändra insatsen ett steg. Tryck på START för att starta spelrundan. När symbolerna landar jämförs de med vinstplanen och vinster utbetalas.

RTP: 94.27%

Den maximala vinsten från ett enda spel är £ 250 000 eller 10 000 xBet - beroende på vad som nås först (beroende på valuta. Andra operatörsgränser kan tillämpa).

Tillgängliga val

  • Ändra insats- För att ändra din insats, använder du de fem insats-knapparna. Du kan även använda plus- och minus-knapparna för att ändra din insats ett steg.
  • Vinstplan- Visar vinstplanen.
  • Autospel- Slå på/stäng av autospelsläget genom att klicka på knappen AUTOSPEL. Då spelet är i autospelsläge spelas ett antal spelrundor i följd automatiskt med din valda insats. Autospelsläget avbryts automatiskt då saldot är för lågt eller beroende på dina inställningar.
  • Hyperspinn- Om du trycker ner och håller in knappen SPACE så aktiveras läget Hyperspinn efter 1,5 sekund. Hjulen börjar spinna mycket snabbare men saktar ner om en funktion aktiveras.
  • Starta / Mellanslag- Spelrundan startas med den valda insatsen. Klicka på start för att börja.
  • Snabbspela- Sätt på för ett betydligt snabbare spel.
  • Justera insatsen automatiskt- Minskar den totala insatsen automatiskt när du startar ett nytt spinn, om saldot är för lågt för att starta ett spinn på den aktuella insatsnivån.

Datum för senaste ändring: 2022-12-12