Vanliga frågor om Banköverföring

  1. Vad är Banköverföring?
  2. Vad är skillnaden mellan snabb banköverföring och elektronisk banköverföring?
  3. Hur gör jag en snabb banköverföring?
  4. Hur länge tar det innan ni sätter in pengarna på mitt konto?
  5. Uppbärs några avgifter i samband med Banköverföring?
  6. Kan jag göra en utbetalning till Banköverföring?
  7. Hur tar jag ut pengar med Banköverföring?
  8. Vad är de lägsta och högsta belopp som jag kan betala ut med Banköverföring?
  9. Hur länge tar det att få pengarna som överförts till mitt konto?
  10. Kan jag göra en utbetalning och inbetalning samma dag med Banköverföring?
  11. Kan jag betala ut mer än min ursprungliga insättning med Banköverföring?

1. Vad är Banköverföring?

En snabb banköverföring är en lokal överföring av pengar från ett bankkonto till ett annat. I de flesta fall måste du besöka din bank och godkänna banköverföringen eller godkänna att banken påbörjar överföringen.

2. Vad är skillnaden mellan banköverföring och elektronisk banköverföring?

En snabb banköverföring är en lokal överföring av pengar från ett inhemskt bankkonto till ett annat, medan en elektronisk banköverföring är en överföring av pengar från en internationell bank till en annan. En snabb banköverföring är mycket snabbare än en elektronisk banköverföring.

3. Hur gör jag en banköverföring?

Följ nedanstående steg för att göra en snabb banköverföring:

  1. Logga in på ditt konto.
  2. Gå till kassan och välj "Insättning".
  3. Du kommer nu att se logotypen "Banköverföring". Klicka på ikonen för att använda denna insättningsmetod.
  4. Ange eller välj ditt insättningsbelopp och bonuskod (om du har en sådan) och klicka på "Insättning".
  5. På nästa skärm ser du information om betalningsmottagaren och "Referensavsikt"; vänligen ge alla dessa uppgifter till din bank.
  6. Ett unikt referens-ID kommer att skapas. Spara detta nummer och be att din bank använder det som referens vid den snabba banköverföringen eftersom detta gör det snabbare för oss att hitta din överföring.
  7. Referensnumret är unikt för ditt konto och du kan använda samma referensnummer för framtida insättningar.
  8. Klicka "Godkänn" för att registrera insättningen i vårt system.
  9. Besök din bank eller logga in på ditt bankkonto online och begär en snabb banköverföring och använd informationen som du fick med samma insättningsbelopp. Se till att du nämner "Referensavsikt".

4. Hur länge tar det innan ni sätter in pengarna på mitt konto?

Pengarna kommer att betalas in på ditt konto genast när banköverföringen har godkänts och krediterats till ditt konto. Detta kan ta 1-4 arbetsdagar beroende på din banks behandlingstid.

5. Uppbärs några avgifter i samband med Banköverföring?

Vi tar inga avgifter för uttag via Banköverföring.

6. Kan jag göra en utbetalning till Banköverföring?

Ja, du kan ta ut pengar med Banköverföring.

7. Hur tar jag ut pengar med Banköverföring?

  1. Logga in på ditt konto.
  2. Besök kassan och välj "Utbetalning".
  3. Välj utbetalning.
  4. Du kommer nu att se Banköverföring-logotypen. För att välja detta utbetalningsalternativ klickar du bara på ikonen.
  5. Ange eller välj beloppet som du vill lyfta och fyll i dina bankuppgifter (för banken dit du vill sätta in pengarna), och klicka sedan på "Utbetalning".
  6. Om transaktionen lyckas kommer du att se meddelandet "Utbetalningen lyckades" och ett unikt transaktions-ID som du bör spara.

8. Vad är de lägsta och högsta belopp som jag kan betala ut med Banköverföring?

Det lägsta utbetalningsbelopp som du kan ta ut via Banköverföring är 10.00, motsvarande USD och det högsta utbetalningsbeloppet är 70000.00 USD.

9. Hur länge tar det att få pengarna som överförts till mitt konto?

När utbetalningen godkänts kommer den att sättas in på ditt bankkonto inom 2 - 4 bankdagar.

10. Kan jag göra en utbetalning och inbetalning samma dag med Banköverföring?

Ja, du kan begära utbetalning samma dag som du gör en insättning.

11. Kan jag betala ut mer än min ursprungliga insättning med Banköverföring?

Ja. Tänk på att alla utbetalningar först måste godkännas av vårt interna granskningsteam vilket tar upp till 2 arbetsdagar.