Diamond Tales: The Little Mermaid

SPELREGLER

- Den här sidan innehåller information om hur du spelar detta spel.

- Vi rekommenderar att du läser alla avsnitt på sidan.

Inledning

- Det här ar ett spel för en spelare - hur andra spelare spelar påverkar inte ditt spel. Ett spel startar när du genomför en satsning och avslutas när du lämnar appen/sidan.

Att spela

- Du bestämmer totalinsatsen per spelrunda med hjälp av "totalinsats"-knappen.

- Lägsta insats per spelrunda ar kr 3,00

- Högsta insats per spelrunda är kr 40,00

- Ett klick på 'start"-knappen startar en spelrunda.

- Spelrundorna sker helt oberoende av varandra.

- Alla spelresultat är suveräna och slumpmässigt genererade.

- Nar du startar en spelrunda dras insatsen från ditt spelsaldo, alltså det belopp du valde att ladda spelet med

- En eventuell vinst visas på spelskärmen efter avslutad spelrunda.

Vinstlinjer

- Diamond Tales": The Little Mermaid har fem hjul och 40 vinstlinjer.

- Under "vinstplan och information" kan du se vinstlinjernas olika mönster.

Autostart

- Klickar du på "auto" och aktiverar autostart så kommer snurren att utföras automatiskt efter varandra.

- Så länge autostartfunktionen är aktiv är den knappen grön. Ytterligare ett klick på knappen stänger av funktionen.

- Autostart avslutas automatiskt om totalinsatsen överskrider ditt spelsaldo.

- Autostart avslutas automatiskt när en feature triggas.

Vinster

- Vinstkombinationer och vinstutbetalningar följer vinstplanen.

- Vinstbeloppen i vinstplanen är dynamiska och ändras automatiskt i förhållande till vald insats.

- Alla vinster börjar på hjulet längst till vänster och avser kombinationer av till varandra angränsande lika symboler på aktiva linjer, från vänster till höger (gäller ej scatters).

- Endast högsta vinsten per aktiv linje och scatterkombination ges.

- Scattervinster adderas till linjevinsten.

- Hjulen ses "från vänster till höger", där hjulet längst till vänster är 1 och hjulet längst till höger är 5.

- Bokbonussymboler förekommer endast på hjulen 1, 3 och 5.

Bonussymboler

- Tre bokbonussymboler som spelas fram på hjulen 1, 3 och 5 triggar Diamond Tales""-featuren.

- WILD-symbolen ersätter alla symboler, utom scatters, och hjälper till att komplettera vinstkombinationer.

- Snap Drop-featuren triggas om specialhjulet innehåller pärlemohjärtan samtidigt som Snap Drop-scattersymbolen spelas fram på hjul fem.

Återbetalningskvot (RTP - Return to Player)

- Den teoretiska återbetalningskvoten RTP (Return to Player) för detta spel är 95,02%.

- Den teoretiska återbetalningskvoten (RTP) beräknas enligt: total vinst / totala Insatser, över en stor volym spelrundor, och speglar ett spels vinståterbetalning som en procentsats av alla gjorda satsningar. Den faktiska återbetalningskvoten kan avvika starkt åt båda hållen p.g.a. statistisk varians, framförallt vid få spelade spelrundor.

Avbrott i uppkopplingen

- Vid förlorad uppkoppling till nätet kommer spelet att automatiskt avsluta aktuell spelrunda efter 2 timmars frånvaro från spelet.

- Om du återansluter till spelet innan dess så kommer du att kunna fortsätta med aktuell spelrunda. - Detta inkluderar alla inställningar, såsom insats och antal aktiva linjer.

- Om spelrundan består av flera snurr (t.ex. vid en frispelsfeature) så kommer spelet att fastställa din vinst baserat på spelets teoretiska vinstutdelning.

Tekniskt fel gör alla satsningar och spel ogiltiga.

SPELFEATURES

Snap Drop-feature

- Snap Drop-featuren triggas om specialhjulet innehåller pärlemohjärtan samtidigt som Snap Drop-scattersymbolen spelas fram på hjul fem.

- Featuren spelas endast på motsvarande hjul där det finns pärlemohjärtan på specialhjulet.

- Spelar du fram Snap Drop-scattersymbolen men inte har några pärlemohjärtan pä specialhjulet så triggas inte featuren. Med andra ord, en harfin bom.

- Efter att Snap Drop-featuren triggats så får du ett gratis re-spin.

- I detta re-spin rensas hjulen på alla symboler utom pärlemohjärtan. I Snap Drop-featuren förekommer endast pärlemohjärtan och du har chans att spela fram mellan 0 och 4 pärlemohjärtan på varje hjul.

- Pärlemohjärtan som spelas fram i Snap Drop-featuren är försedda med värden, lika som värdena pä de pärlemohjärtan som finns på specialhjulet. Specialhjulet finns ovanför de fem ordinarie hjulen.

- Efter att alla pärlemohjärtan landat på de ordinarie hjulen kommer deras värden att summeras. Summan av värdena pä alla pärlemohjärtan blir den multiplikator med vilken din initiala totalinsats multipliceras.

- Efter att denna vinst utbetalats återgår du till standardspelet.

- Pärlemohjärtan som dyker upp i Snap Drop-featuren påverkar inte specialhjulet eller hjärträkneverket.

- Diamond Tales--featuren kan inte triggas så länge Snap Drop-featuren pågår.

Hjärträkneverket

- För att komma framåt bland spelautomatens features måste du fylla upp hjärträkneverket.

- Ett snurr som inte ger några pärlemohjärtan på standardhjulen eller en Snap Drop-feature som inte utfaller med vinst, innebär att värdena på de pärlemohjärtan som finns på specialhjulet adderas till hjärträkneverket.

- När du samlat ihop tillräckligt många pärlemohjärtan för att fylla upp räkneverket så kommer featurekapitlet att ändras samt uppgradera den Diamond Tales"-feature du har chans att vinna.

- I början på varje kapitel återställs hjärträkneverket till '0', oavsett eventuellt överskott av pärlemohjärtan från föregående kapitel.

- Till vänster i hjärträkneverket ser du det antal pärlemohjärtan du hittills samlat ihop och till höger ser du det antal pärlemohjärtan du behöver för att komma till nästa kapitel.

- I det sista kapitlet med oceanfeaturen är hjärträkneverket avstängt. Det beror på att oceanfeaturen är det sista kapitlet i spelet. I avsnittet 'oceanfeaturen" hittar du mer information.

- Att ändra insats innebär att hjärträkneverket och specialhjulet återställs till utgångsvärdena. Ändrar du tillbaka igen, till föregående insats, i samma kapitel så får du tillbaka den utveckling du då hade.

- Kapitlen är följande:

- Kapitel 1 = Vik

- Kapitel 2 = Lagun

- Kapitel 3 = Bukt

- Kapitel 4 = Havs

- Kapitel 5 = Oceanfeature

-Så många pärlemohjärtan behöver du för att nå nästa kapitel:

- För att avancera från kapitel 1 till kapitel 2 måste du samla ihop 150 pärlemohjärtan

- För att avancera från kapitel 2 till kapitel 3 måste du samla ihop 250 pärlemohjärtan

- För att avancera från kapitel 3 till kapitel 4 måste du samla ihop 300 pärlemohjärtan

- För att avancera från kapitel 4 till oceanfeaturen måste du samla ihop 350 pärlemohjärtan

Oceanfeaturen

-Oceanfeaturen är det sista kapitlet i spelet. Det når du genom att samla ihop tillräckligt med pärlemohjärtan i de föregående kapitlen och avsluta sagan. I denna feature har du chansen att spela fram fem gyllene diamanthjärtan i Diamond Taler-featuren.

-Oceanfeaturen har samma RTP som i spelet för övrigt och samma regler som spelets övriga features. Den enda skillnaden är att du har chansen att spela fram fem gyllene diamanthjärtan i Diamond Taler-featuren.

-Lämnar du spelet så har du 7 dagar på dig att återkomma till spelet och stanna kvar i sista kapitlet med oceanfeaturen och behålla de framgångar du dittills samlat Ihop.

-Återkommer du inte till spelet innan tidsgränsen nås så återställs spelet till kapitel 1 med vikfeaturen och dina dittills ihopsamlade spelframgångar försvinner.

Diamond Tales--featuren

-Diamond Taler-featuren spelas med samma insats som i snurret där featuren triggades.

-Tre bokbonussymboler som spelas fram på hjulen 1, 3 och 5 triggar Diamond Taler-featuren.

-Eventuella pärlemohjärtan som finns på specialhjulet fixeras och deras värden ökar med 1. Tomma symbolpositioner på specialhjulet förvandlas till x1 pärlemohjärtan.

-Under Diamond Taler-featuren fungerar varje position på spelfältet som ett individuellt hjul. Featuren inleds med tre frispel. Antalet re-spins återställs till "3' varje gång ett pärlemohjärta eller gyllene diamanthjärta dyker upp på standardhjulen.

-Pärlemohjärtan som dyker upp i Diamond Taler-featuren påverkar inte specialhjulet eller hjärträkneverket.

-Diamond Tales"-featuren kan inte triggas igen under pågående feature.

-I Diamond Taler-featuren medverkar endast pärlemohjärtan och gyllene diamanthjärtan till vinst, övriga symboler, vilka är gråtonade, ger inga vinster.

-Diamond Taler-featuren avslutas om tre snurr i rad inte resulterar i några nya hjärtan (gyllene diamanthjärtan eller pärlemohjärtan). När frispelen är slut summeras värdena på alla pärlemohjärtan och gyllene diamanthjärtan. Detta värde multipliceras därefter med totalinsatsen från det triggande snurret.

-Spelaren återgår sedan till standardspelet.

-I Diamond Taler-featuren finns två typer av hjärtan:

     - Pärlemohjärta:

         - Ett framspelat pärlemohjärta har samma värde som pärlemohjärtat på specialhjulet ovanför det.

          - Om ett pärlemohjärta spelas fram på ett hjul så blir dess värde adderat till alla eventuella pärlemohjärtan som redan spelats fram på detta specialhjul.

         - Om två eller fler pärlemohjärtan eller gyllene diamanthjärtan spelas fram på samma specialhjul i samma snurr blir eventuella tidigare värden från pärlemohjärtan eller gyllene diamanthjärtan på det specialhjulet multiplicerade eller adderade endast en gång.

    -Gyllene diamanthjärta:

         - Detta gyllene diamanthjärta har lika värde som pärlemohjärtat på specialhjulet ovanför det.

         -Om ytterligare ett pärlemohjärta spelas fram på samma specialhjul som det gyllene diamanthjärtat hamnade på så multipliceras värdet på det gyllene diamanthjärtat återigen med siffran på pärlemohjärtat på specialhjulet ovanför det.

         - Om ytterligare ett pärlemohjärta spelas fram på samma specialhjul så multipliceras värdet på det gyllene diamanthjärtat återigen med siffran på det nya pärlemohjärtat.

         - Gyllene diamanthjärtan dyker inte upp på hjul där värdet ovanför, på specialhjulet, är 1.

         - Det är inte möjligt att spela fram två eller fler gyllene diamanthjärtan på samma hjul eller specialhjulskolumn.

        - I varje feature finns en gräns för hur många gyllene diamanthjärtan som kan spelas fram:

               - Vik -1 gyllene diamanthjärta

               - Lagun - 2 gyllene diamanthjärtan

               - Bukt - 3 gyllene diamanthjärtan

                - Hav - 4 gyllene diamanthjärtan

                - Oceanfeaturen - 5 gyllene diamanthjärtan

-Maxvinsten i Diamond Tales'-featuren är 50 000 x totalinsatsen. När detta maxvinsttak nås avslutas Diamond Tales"-featuren och alla eventuella övriga vinster frän featuren annulleras.

Volatilitetsmodus

- Spelaren har möjligheten att ändra spelets volatilitet genom att trycka på "volatilitetsmodus'-knappen.

- Spelaren kan endast spela i volatilitetsmodus från kapitel som spelaren för närvarande befinner sig i eller från tidigare kapitel.

- Om spelaren inte ändrar volatilitetsmodus manuellt så kommer spelaren behålla respektive volatilitetsmodus som gäller för kapitlet spelaren för närvarande befinner sig i.

- Om spelaren sedan kommer vidare till nästa kapitel kommer volatilitetsmoduset automatiskt att ändras till det som gäller för det nya kapitlet.

- När spelaren väljer ett volatilitetsmodus så kommer detta att gälla för alla kapitel, tills spelaren ändrar det.

- Att ändra volatilitetsmodus påverkar aktiveringsfrekvensen för Diamond Tales- -featuren samt antalet möjliga gyllene diamanthjärtan som kan förekomma I den. Ett lågt volatilitetsmodus ger spelaren chansen att trigga fler Diamond Tales' -features, men med lägre vinster i dessa features. - Att ändra volatilitetsmodus har ingen visuell inverkan på spelet, förutom att boken vänder blad när avancemanget av pärlemohjärtan nollställs.

- Ändras volatilitetsmodus så försvinner alla pärlemohjärtan från specialhjulet och du förlorar dina framgångar avseende hjärträkneverket, vilket återställs till noll.

- Dock, pärlemohjärtan återställs om spelaren återgår till det volatilitetsmodus som hen spelade med innan.

- Följande volatilitetsinställningar finns:

              - Kapitel 1 = låg

              - Kapitel 2 = medellåg

              - Kapitel 3 = medel

              - Kapitel 4 = medelhög

              - Kapitel 5 = hög

Gambling

- Med din nuvarande insats kan din maximala vinst vid gambling bli kr 10 000,00.

- Vid större vinster eller när autostartfunktionen är aktiverad så är gambling inte möjligt.

- Vinsten från en Diamond Tales'-feature betalas ut direkt och kan inte satsas i gamblingspel.

- Standardspelvinster som sammanfaller med Diamond Tales--featuretriggare är del av featurevinsten och kan inte satsas i gamblingspel.

- Snap Drop-featurevinster betalas ut direkt och kan inte gamblas med.

- Standardspelvinster som sammanfaller med Snap Drop-featuretriggare är del av featurevinsten och kan inte satsas i gamblingspel.

Vinstplan och information

- Vinstplanen visar spelets symboler, vinstkombinationer och vinstbelopp.

- Vinstplanen visar vinsterna för aktuell insats och antal linjer.

- Den består av flera sidor och du använder pilknapparna för att navigera bland dem.

Repris

- Via reprisfunktionen kan du se dina tidigare spelrundor igen.

- För en översikt av reglagen i reprisfunktionen, se listan för användargränssnittet ovan.

Hjälp

- Via denna knapp kommer du till hjälpavsnittet.

Avsluta spelet

- Du kan avsluta spelet efter en avslutad spelrunda.

VERSIONER

Spelcertifikat

- Spelcertifikat, version: 1 181 0 (1 0.0)

Spelserver

- Spelserverteknologi: novoSDK

- Spelservertillverkare, version: 1.10 54.0

- Spelserverstruktur, version: 1.181.0

- Spelmatematik, version: 1.0.0

Datum för senaste ändring: 2023-03-28