Vanliga frågor om NETELLER

  1. Vad är NETELLER?
  2. Vad är NETELLER Instacash?
  3. Behöver jag öppna ett konto hos NETELLER?
  4. Jag har redan ett NETELLER-konto. Kan jag använda det?
  5. Hur får jag en NETELLER Instacash-funktion?
  6. Hur fyller jag på mitt konto med NETELLER?
  7. Hur länge tar det att sätta in pengar på mitt NETELLER-konto?
  8. Hur länge tar det att överföra pengar till mitt konto?
  9. Hur mycket kostar NETELLER tjänster?
  10. Kan jag göra uttag med NETELLER?
  11. Kan jag göra ett uttag med NETELLER om jag satte in pengar med något annat insättningsalternativ?
  12. Kan jag göra uttag samma dag jag gör en inbetalning via NETELLER?
  13. Kan jag ta ut mer än min ursprungliga inbetalning via NETELLER?
  14. Vad är den genomsnittliga behandlingstiden för NETELLER-uttag?
  15. Vad är det lägsta och högsta belopp som jag kan ta ut med NETELLER?
  16. Varför kan jag inte göra en insättning på NETELLER i mitt kontos valuta?

1. Vad är NETELLER?

NETELLER är en "online-plånbok" som låter dig betala in, ta ut och överföra pengar på nätet. NETELLER tillhandahåller betalningar samma dag och omedelbara kontantöverföringar till och från associerade handelsplatser och mellan NETELLERS kontoinnehavare.

NETELLER erbjuder många omedelbara och lokala alternativ för att finansiera ditt NETELLER-konto, inklusive gratis betalkortsinsättningar, lokala bankinbetalningar, kreditkort och internationella banköverföringar . Det finns också många andra lokala alternativ beroende på var du bor. För ytterligare information om att finansiera ditt konto besöker du www.neteller.com/fees/

Kreditkort: VISA.

Elektronisk banköverföring (EFT): EFT är en elektronisk överföring av pengar från ditt konto som går via nätverket Automated Clearing House (ACH) till ditt NETELLER-konto.

InstaCash-inbetalningar: InstaCash-inbetalningar fungerar som elektroniska överföringar men är nästan ögonblickliga! Du måste ha ett registrerat och verifierat ett bankkonto hos NETELLER för att göra InstaCash-inbetalningar.

NETELLER systemöverföring: Ta emot pengar från en vän eller släkting som också har ett konto hos NETELLER.


2. Vad är NETELLER Instacash?

Med NETELLER Instacash kan du använda bankkontot som du registrerade hos NETELLER för att överföra pengar till ditt konto.

NETELLER Instacash-systemet kommer att kontrollera saldot på ditt NETELLER-konto och kommer att överföra ditt saldo om det finns tillräckliga medel tillgängliga. Om du inte har tillräckligt med pengar kommer överföringen att kompletteras med medel på ditt NETELLER-registrerade bankkonto.

Observera: Det minsta belopp som du kan överföra med hjälp av instaCASH är $10. Till exempel, om en spelare gör en insättningsförfrågan på $100, men endast har $93 på sitt NETELLER-konto, kommer $90 att tas från NETELLER-kontot och saldot på $10 tas från det NETELLER-registrerade bankkontot.

NETeller instaCASH är endast tillgängligt för spelare från Kanada.


3. Behöver jag öppna ett konto hos NETELLER?

Ja. Vänligen gå till NETELLER webbsidan där du kan öppna ett konto - det går både snabbt och enkelt.


4. Jag har redan ett NETELLER-konto. Kan jag använda det?

Ja, om du redan har ett NETELLER-konto kan du använda det till att sätta in pengar på kontot.

Observera: E-postadressen som du registrerade hos NETELLER och Kassan måste vara samma annars avslås din begäran av NETELLER´S säkerhetssystem.


5. Hur får jag en NETELLER instaCASH-funktion?

Om du redan har ett NETELLER-konto måste du registrera ditt bankkonto hos NETELLER. NETELLER kommer att skicka en liten inbetalning till det bankkonto som du registrerat. Verifiera denna lilla inbetalning för att aktivera instaCASH-funktionen.


6. Hur fyller jag på mitt konto med NETELLER?

Sätta in pengar på ditt konto med NETELLER:

  • Logga in på ditt konto.
  • Gå till kassan (Cashier) och välj Inbetalningar (Deposit).
  • Du kommer nu att se NETELLER logotyp. Klicka på ikonen för att göra en inbetalning.
  • Skriv in eller välj ditt insättningsbelopp och bonuskod (om tillämpligt)
  • Ange e-postadressen som är registrerad på ditt NETELLER-konto.
  • När du har mottagit bekräftelsen att överföringen lyckades är dina pengar genast tillgängliga på ditt konto.

7. Hur länge tar det att sätta in pengar på mitt NETELLER-konto?

Inbetalning med kreditkort: Överföring meddetsamma (om överföringen godkänns av din bank).

Electronic Fund Transfer (EFT): Dröjer 4-5 vardagar för att ACH ska genomföra överföringen. Så fort din bank har godkänt överföringen, kommer NETELLER att överföra pengarna till ditt konto meddetsamma.

InstaCash inbetalning: Kan överföras virtuellt meddetsamma (se NETELLER webbsidan för mer information).

Observera: För att överföra pengar från NETELLER till ditt konto loggar du in på ditt konto, går till "Kassa" och väljer "Inbetalning".


8. Hur länge tar det att överföra pengar till mitt konto?

Pengarna sätts in på ditt konto omedelbart, förutsatt att du har tillräckligt med pengar på ditt NETELLER-konto.


9. Hur mycket kostar NETELLER´S tjänster?

Besök NETELLER för uppdateringar om deras behandling och serviceavgifter http://www.neteller.com/fees/


10. Kan jag göra uttag med NETELLER?

Ja. För att ta ut pengar med NETELLER måste du först ha gjort en lyckad inbetalning med ditt NETELLER-konto. Om du redan har gjort en lyckad inbetalning med ditt NETELLER-konto behöver du bara logga in till kassan, klicka på "Uttag" och välja NETELLER. Dina pengar kommer att skickas elektroniskt till ditt NETELLER-konto.


11. Kan jag göra ett uttag med NETELLER om jag satte in pengar med något annat insättningsalternativ?

Ja. För att få pengar utbetalade till NETELLER måste du ha gjort en överföring via ditt NETELLER konto under de senaste sex månaderna. Om du har gjort en insättning inom de senaste sex månaderna besöker du bara kassan, väljer fliken "Uttag" och sedan NETELLER-loggan. Ditt uttagsbelopp kommer att skickas elektroniskt till ditt NETELLER-konto efter att vår interna process har avslutats.


12. Kan jag göra uttag samma dag jag gör en inbetalning via NETELLER?

Ja.


13. Kan jag ta ut mer än min ursprungliga inbetalning via NETELLER?

Ja. Men kom ihåg att alla uttag först godkänns av vårt interna granskningsteam. Denna process tar vanligtvis upp till tre vardagar. När vi har behandlat ditt uttag kommer det att ta 2-6 timmar innan pengarna är på ditt bankkonto.


14. Vad är den genomsnittliga behandlingstiden för NETELLER-uttag?

Samtliga utbetalningar godkänns först av vår interna kontrollgrupp. Detta kan ta upp till 3 vardagar. När vi har behandlat ditt uttag kommer det att ta 2-6 timmar innan pengarna är på ditt bankkonto.


15. Vad är det lägsta och högsta belopp som jag kan ta ut med NETELLER?

Minsta uttagsbelopp som du kan ta ut via NETeller är motsvarande 10 USD och det maximala uttagsbeloppet är motsvarande 50 000 USD.


16. Varför kan jag inte göra en insättning på NETELLER i mitt kontos valuta?

NETELLER godkänner endast AUD, CAD, DKK, EUR, GBP, HUF, MXN, NOK, PLN, SEK och USD.